Kemin finns ju där

Datum: 2014-03-30 Klockslag: 23:52:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
 

Söndagskäk

Datum: 2014-03-30 Klockslag: 21:16:58 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Fick besök till lillåntrakterna av Emma & Seidi:
 

Sommartid

Datum: 2014-03-30 Klockslag: 04:13:52 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Och ni har väl inte glömt att ni förlorade en timme inatt? Märkte det när jag kom hem och klockan plötsligt var en timme mer. Jag som inte är ett dugg trött, nu kraschade mitt system helt plötsligt...

Earth hour

Datum: 2014-03-30 Klockslag: 04:12:26 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Såhär umgås vi när staden ligger nedsläckt under Earth Hour. 
Och en sådanhär utsikt kan man också ha när man umgås. Loveit
 

Norska Paradise Hotel

Datum: 2014-03-29 Klockslag: 17:22:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Degat i sängen till nu och kollat på avsnitt av Norska PH, sett det? Det är så mycket mer stört och så annorlunda. Ska börja ta tag i livet nu och göra mig i ordning! Ciao

Vi drog väl en spontan "årets första grillning"

Datum: 2014-03-29 Klockslag: 00:45:46 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
 

I can tell by the way you carry yourself

Datum: 2014-03-29 Klockslag: 00:39:55 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
 

Glass och en förkyld Emma

Datum: 2014-03-29 Klockslag: 00:20:16 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Mötte upp Emma innan idrott förut as said. Jag testade någon ny Strawberry Cheesecakeglass, var inte ens nära lika god som Magnums strawberry hehe. Alltså DETTA VÄDER RIKTIG BABE
 
 

Fredag + sol = frukost på altanen

Datum: 2014-03-28 Klockslag: 10:17:46 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Godmorgon kära vänner! Idrott är den enda lektionen som står på schemat idag, och den börjar vid halv två. Innan dess tar jag sällis med Emma som hoppar på vid JB (eller ska jag säga Grillska?) och tar en glass vid slottet. Btw så har mi familia köpt hem jordgubbskräm (det är inte alls samma sak som sylt & innehåller massa C-vitaminer tydligen).. Alltså. Det är världens godaste att ha i vanlig vaniljyoghurt (!!!!) So long!
 
 

Änglaröst.

Datum: 2014-03-25 Klockslag: 22:49:26 KOMMENTERA INLÄGGET(1)
Hittade gamla låtar på min dator igår, och fick ett jädra nostalgirus kan jag säga er. Om ni inte hört Conor Maynard, vill jag be er lyssna på honom. Förr gjorde han covers på nysläppta stora låtar, och nuförtiden gör han egna.
  
 
 

-

Datum: 2014-03-25 Klockslag: 22:38:18 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Vårkänsla om mornarna, vinterbrist på eftermiddagarna

Bästis hemma från nordkalotten

Datum: 2014-03-24 Klockslag: 21:19:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Eftersom att jag i stort sett slutade halv tio idag, fick jag ett perfekt tillfälle att dra till Idis som var ledig för att hon vart mer eller mindre längst upp i Sverige med sitt program (vi käkade – onormalt – och degade i varsin soffa, båda lika trötta). De besökte Is-hotellet, och jag hatar henne för det.. Så jävla balllllt. Sök upp det på google om ni inte redan vet hur det ser ut, säger det bara!!
 
 
 
 

Slowly driftin'

Datum: 2014-03-24 Klockslag: 21:03:41 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
 

FÖRFLUTET

Datum: 2014-03-23 Klockslag: 20:59:45 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Ni kan se att under rubriken "FÖRFLUTET" i min meny fattas vissa månader under de år som är uppskrivna. Jag rensade nämligen bort de tomma månaderna – alltså de månader jag inte bloggade något alls. Så att ingen förvirring uppstår över hur man kommer åt dem. Fan vad sorligt det ser ut när så många försvann på direkten

A lá Cassie & Angelica

Datum: 2014-03-22 Klockslag: 13:49:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Jag & Cassie lagade mat, bakade efterrät, kollade på en sjukt konstig film – Painless – och så kom Lili över för att sätta oss i arbete med goodiebags till hennes UF! Ying & Yang UF heter de, sök upp henne o Anh på UF-mässan vettja ;)
 
 

Har varit hemma hela dagen, så drar skinnisen över min munktröja & mjukisbyxor o drar till Cassie nu

Datum: 2014-03-21 Klockslag: 17:45:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
 
 
 



Skodilemma

Datum: 2014-03-20 Klockslag: 21:38:29 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Nu är ju våren snart här (eller kanske inte alltför snart ändå), och jag börjar få panik över skovalet. Det börjar bli dags att skaffa ett par nya Converse igen – HAR NI TÄNKT PÅ HUR MYCKET PENGAR VI MÅSTE LÄGGA NER FÖR ATT VI BEHÖVER INFÖRSKAFFA OSS ETT PAR NYA CONVERSE VARJE JÄVLA ÅR APRO PÅ DET? :) – för Converse funkar ju alltid.
 
MEN, det gör ju Nike Air Max också hehe. Jag vill ju samtidigt ha ett par nya Nikies, mina börjar bli så mörbultade och fula nu och under sommaren vill man ju ha ett par nya, fräscha, vita (så vita så de lyser) skor till solbränd hy. Och ifall Air Max, vet jag heller inte om ett par till vita eller färgade istället? OH GOD. Hur får man råd med att leva? Och skaffa sommarjobb inför sommarn med, hur lätt är det nuförtiden liksom? Life of a fattig student.
 
Sista bilden lånad från Kenza.

 

Matlagning + Top Model startar en bra tidig helg.

Datum: 2014-03-20 Klockslag: 20:37:01 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Folks! Guess who's updating here again? (:p) Kan lyckligt säga att jag tar helg idag, som jag gjort tre torsdagar i rad nu – Rudbeck for the president! Det var matlagningstorsdag idag, och det blev moussaka. Älskar matlagning! Och så åkte älskade Sanel ur Top Model Sverige idag.
 
Frågan är hur jag ska spendera min extra sena kväll nu? Jag borde plugga, men det finns roligare saker att göra, så jag börjar med att ta en dusch. Idag känner jag iallafall för att lägga mig väldigt jävla sent, min första nästintill friska dag och företagsekonomiprovet är avklarat och stressen kan släppa en extra dag ikväll.
 
 

Laddare, laddare, laddare

Datum: 2014-03-19 Klockslag: 18:46:07 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Alltså ÅH. 
Jag sitter här och håller på i-landsproblem. Efter flytten vet jag inte ???vart??? jag packat laddaren till min kamera. Jag har två batterier till den, men det ena är totalt dött vid det här laget och det andra håller på och drar sina sista andetag. Jag får panik och vet inte längre var mer den skulle kunna ligga.
 
För det andra har laddaren till min gamla dator gått sönder, så den går längre inte att starta. Jag skulle inte brytt mig om det om det inte vore för att den sitter på en jävla massa EXTREMT GAMLA BILDER. Allt om min ungdom finns där. Alla mina bilder under fjortistiden, under alla talangen- och folketsperioder, alla ÖSK-matcher man drog till endast för att träffa folk (var så ointresserad av vilka som spelade att jag påriktigt aldrig ens visste vilka de var), alla bilder man laddade upp på BDB – lol!!! – och lunar, alla msn-konversationer man printscreenade och alla andra bilder från den tiden jag mådde som BÄST och umgicks med folk jag inte ens minns att jag pratade med. 
 
Detta skulle jag kunna skriva en hel del om, men det varken orkar jag eller har inte tid med just nu (maten är snart färdig). Men låt oss alltid minnas 2008.
 
Ingen som råkar ha en gammal DELL-laddare att starta upp den gamle godingen med?? Kommer aldrig att fortsätta hoppas. Amen

En vän sade att det alltid ska snöa sju gånger innan vår

Datum: 2014-03-19 Klockslag: 18:34:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Att ''jag skulle börja blogga igen'' gick väl som det gick. Jag intalar mig själv att det blir mer i sommar, för då vill jag ha med mig kameran vart jag än går igen. Kollade tillbaka i bloggarkivet både här på och på min gamla blogg, och som varje gång så inser jag lika mycket hur många minnen man faktiskt sparar genom alla bilderna. Det är inte alls som alla dåliga bilder man klickar med mobilen, utan här pratar jag om varma, klara bilder där glädjen i dem nästan går att ta vid. 
 
För övrigt har jag legat hemma sjuk i tre dagar, känner fortfarande av lite. Men man missar alldeles för mycket i skolan för att ha råd att ligga hemma sjuk. Snart påsklov och efter det är det bara att vänta på sommaren (som aldrig tycks komma fram).
 
Åtminstone höll väderprognosen sitt ord om att snöa på onsdag, för såhär ser min tomt ut just nu. '':)''
 
 
HAHA. OBSERVERA KASTRULLEN SOM VI FÖRVARAR BAJSFRITT VATTEN I. (Ni Örebroare förstår)
 
 

Mattes B-day. ♡

Datum: 2014-03-19 Klockslag: 17:45:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Uppdaterar om min dearest friends födelsedag som vi firade med tjejerna den 14e, förra fredagen. 
 
 

Sunday evening.

Datum: 2014-03-02 Klockslag: 15:10:19 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Eftersom att mina söndagar, precis som alla andras, är så JÄVLA SEGA att man aldrig kommer igång med det man egentligen behöver göra, har jag skrivit upp ett schema på vad jag ska fixa idag haha. Hursomhelst står plugg, storstädning + testa vår söta lilla crosstrainer som Jeppe placerat nere i källaren. – Söndagsångesten tar ut sin rätt. :):):)
 
 

Catching up.

Datum: 2014-03-02 Klockslag: 14:55:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Något, denna gråa söndag, gav mig ryck att börja blogga igen. Jag absolut älskade att blogga förut, för över ett år sen, eller kanske mer kände mig tvungen att blogga dagligen. När jag slutade använda min systemkamera och min dator efter att ha övergått till att fota med mobilen och surfa på iPaden, tappade jag både motivationen och kreativiteten. De senaste månader har jag, om jag har bloggat, bloggat under lösenordskyddat och endast för att skriva ner tankar för att ha en dagbok någonstans, men det är nuff said med känslor och drama nu för bloggens del och mer bilder och minnen ska det bli nu (hopefully).
 
Så som sagt, när jag var ensam hemma denna förmiddag, fick jag någonstans ifrån lusten att leta reda på min gamla systemkamera i mina ouppackade kartonger (är ganska nyinflyttad i Lillån nuförtiden) och yra runt i vårt nya hus och fotografera absolut inget märkvärdigt. 
 
So, även om ingen egentligen bryr sig mer än jag själv – bloggar & har alltid endast bloggat för att ha någonstans att spara minnen och skriva ut åsikter och tankar på där ingen tvingas att läsa det ofrivilligt – I guess I'll just give it a shot, även om jag nästan redan nu kan gissa på att jag kommer att vara lika omotiverad imorgon igen. :)