Du är sjuk i huvudet, och därför älskar jag dig ♥

Datum: 2014-12-17 Klockslag: 02:23:42 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
 

Theatré

Datum: 2014-12-12 Klockslag: 23:48:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Om man då inte har världens underbaraste gäster. Det är sånt här som får en att älska arbetsplatsen mer och mer för varje dag. Även om "servitris-yrket" innebär det värsta av allt på en restaurang – vi är ju de som får ta emot allt klagomål och gästens dåliga dag går ju direkt ut över oss. Men det gör inget, för att det är även vi som får möta så mycket kärlek varje dag, vilket är värt all negativ energi. För några veckor sedan hade vi ett stort sällskap som bokning, och det visade sig vara Länsteatern. De var kvar hos oss till midnatt, och hela den tiden spred de så glad energi och verkligen samtalade med oss oavbrutet. Jag fastnade med en av de ansvariga och berättade hur roligt jag tyckte att vi hade skådespelare runt oss som käkade, och han frågade om jag var intresserad av teater och berättade att de firar in en kommande premiär för deras aktuella akt. Jag går ju aldrig på teater berättade jag för honom, och han ropade sedan på en av skådespelarna:
"Fixa två gratisbiljetter till Angelica här plus sällskap under mitt namn." Precis som han lovade kom han in under tisdagen, då jag sagt att jag skulle jobba, med två gratisbiljetter till premiären. 
 

Bästis + sushi

Datum: 2014-12-11 Klockslag: 01:58:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Och här har vi mina två hjärtan. ♥
 
 

Hon alltså

Datum: 2014-12-11 Klockslag: 01:16:24 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Följde med födelsedagsbarnet hem till henne igår efter firandet och fortsatte fira ytterligare hemma hos henne. Vi lovade varandra att se det senaste avsnittet av TVD, men slutade upp med att ligga och snacka om allt mellan himmel och jord enda fram till att båda somnade. Hon är bäst, min extrasyster
 
 

Mitt hjärta fyllde 22 år. ♥

Datum: 2014-12-11 Klockslag: 01:11:39 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Familjefoto med mina asians, haha. 
Mango Mojitos av vår alldeles egna bartender, Lili.
Vårt vackra födelsedagsbarn.
Även den underbara tårtan av vår grymma lilla bagare Tajma.
Dessa bilder sammanfattar det oslagbara firandet vi fick igårkväll, i Mericas tjugotvåårsdags ära. Kan skatta mig lycklig som fått dessa fina människor i mitt liv på så kort tid. Grattis säger jag än en gång till henne, jag älskar hela henne rakt igenom.

Big sis made me a lion

Datum: 2014-12-06 Klockslag: 16:14:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
 

American pancakes

Datum: 2014-12-06 Klockslag: 16:12:04 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Jag & Matte återinförde vår gamla tradition, amerikanska pannkakor till frukost. Hela förmiddagen har vi stått och sålt på julmässan på Marieberg med Chocovër, och sedan var det fort hem för att lämna av saker och nu bär det av till mitt eget jobb. No time to loose! 
 

Drunk than a bitch, high on that Mary Jane

Datum: 2014-12-03 Klockslag: 02:28:46 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
 

Snooki Slippers

Datum: 2014-12-03 Klockslag: 01:44:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Skulle aldrig klarat mig igenom febern utan mina världsbästa Snooki Slippers. Aldrig gått i bekvämare tofflor i hela mitt liv. Det är alltså min och Idas favvokaraktär: Snooki's (från Jersey Shore) egen collection, och alla hundratals modeller är minst lika söta som hon själv. Beställ dina egna här
 

Feber

Datum: 2014-12-02 Klockslag: 02:07:00 KOMMENTERA INLÄGGET(0)
Inte känt mig såhär sjuk på väldigt länge. Orkar knappt ställa mig upp på benen utan att huvudet börjar snurra. Det kommer absolut inte lägligt och får jättegärna återkomma åtminstone nästa vecka istället. Lyder mitt egna råd och häver i mig massa vatten, det fungerar faktiskt bättre än man tror, om man bara orkar klunka i sig två liter på raken.
 
 
 
 
 

Big sis

Datum: 2014-12-02 Klockslag: 01:38:00 KOMMENTERA INLÄGGET(1)
Detta var alltså sista dagen på tre månader som jag och Merica kommer att få stå ut med tjejen till höger - Lillys - jobbiga käft som är igång 24 timmar om dygnet. Det kommer att bli tyst och tomt på jobbet framöver.. Och jag måste erkänna att jag kommer att sakna henne väldigt mycket. För övrigt har dessa två kommit att betyda helt otroligt mycket för mig, och jag ser dem som så mycket mer än bara två arbetskollegor. Det är som om jag vunnit två nya storasystrar.